Kiedy najlepiej rozdawać smycze ze swoją reklamą?

Kiedy najlepiej rozdawać smycze ze swoją reklamą?

Upominki firmowe są świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów i polepszenie z nimi relacji. Smycze reklamowe idealnie wpisują się w to zadanie, ponieważ nie są znacznym obciążeniem dla przedsiębiorstwa, a jednocześnie są używane przez wszystkich niezależnie od wieku, statusu czy zainteresowań. Z jakiej okazji jednak najlepiej je rozdawać? Kiedy jest na to idealny moment?

Przyjrzyj się swojej konkurencji

Na targach czy konferencjach, kiedy wiele firm walczy o zainteresowanie potencjalnych klientów, można zauważyć, że sporo z nich trzyma torby, które po brzegi wypełnione są gadżetami promocyjnymi. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że wszystkie z tych rzeczy musiały kosztować całkiem sporo, jednak użytkownicy przeważnie nie zwracają na to uwagi. Tym bardziej, jeśli wręcza im się coś, co nie przypadło im do gustu lub też nigdy nie znajdą dla danej rzeczy zastosowania.

Wybierając towary promocyjne, które będą rozdawane na targach, warto przemyśleć to, czego spodziewają się klienci i czym zostaną obdarowani przez konkurencyjne firmy. Jeśli będą to np. koszulki, dyski lub okulary, to trzeba zdecydować się na coś innego. Jednym z towarów, który jest lubiany przez kupujących, są bezpłatne smycze reklamowe. Te przedmioty są jednymi z nielicznych, z których wielu korzysta, jednak niewielu naprawdę kupuje dla siebie. Są pożądane, funkcjonalne i estetyczne, a do tego można mieć pewność, że znajdą zastosowanie u każdej osoby. Dzięki nim można wyprzedzić konkurencje nawet wtedy, gdy ta oferuje niezwykle wyrafinowane i skomplikowane gadżety promocyjne, z których ucieszy się zaledwie niewielki odsetek osób odwiedzających targi.

Kiedy rozdawać smycze z logo?

Zasada jest taka, by poszukiwać okazji do rozdawania materiałów promocyjnych wtedy, gdy w jednym miejscu znajduje się sporo ludzi o podobnych zainteresowaniach czy statusie. W zależności od tego, jak działa dana firma i do jakiej grupy docelowej chce trafić, istnieje wiele zdarzeń i sytuacji, kiedy wręczanie smyczy z logo będzie miało pozytywny wydźwięk. Do najpopularniejszych należą:

  • targi,
  • zjazdy,
  • konferencje,
  • szkolenia,
  • promocje,
  • otwarcie nowej placówki,
  • wyprzedaże.

Jak wręczać materiały promocyjne?

Sposobów na rozdawanie smyczy reklamowych jest wiele, a to, jak zostanie odebrany dany prezent, ma sporo wspólnego z wybraną metodą. W przypadku targów mogą to robić uśmiechnięci pracownicy stoiska, którzy będą dziękować za zainteresowanie produktami firmy. Smycze z logo wręcza się wtedy każdej osobie niezależnie od tego, jak wiele czasu spędziła ona przeglądając ofertę. Choć sposób ten wydaje się efektywny, to nie jest tak skuteczny, jak sprawienie, by smycz reklamowa otrzymała dodatkową wartość.

Można to zrobić decydując się na przeprowadzenie małego quizu lub w ramach nagrody za wypełnienie szybkiej ankiety. Ten niepozorny zabieg sprawia, że odwiedzający będą mieli z przedmiotem przyjemne skojarzenia, a dzięki temu na pewno chętniej założą smycz na swoją szyję – a tym samym od razu zaczną promować firmę na targach.