Jak zaprojektować smycz firmową, która będzie przyciągać uwagę?

Jak zaprojektować smycz firmową, która będzie przyciągać uwagę?

Smycze niestandardowe są świetnym narzędziem do promocji, które można wykorzystać w wieloraki sposób. Sprawdzają się zarówno w ogromnych korporacjach, jak i niewielkich lokalnych firmach. Są tanim i szybkim sposobem, na przyciągnięcie uwagi klientów, jednak aby osiągnąć taki efekt, muszą mieć wyjątkowy projekt. Jak więc stworzyć idealną smycz reklamową?

Prostota czy przepych?

Smycz dla firmy jest funkcjonalnym przedmiotem, którego używa się do zawieszania kluczy, kart identyfikacyjnych czy niewielkich gadżetów. Tak długo, jak spełnia to zadanie, będzie chętnie zakładana przez klientów. Smycz reklamowa w takim założeniu powinna cechować się prostą, ale jednocześnie solidną budową. Podobnie należy potraktować sam projekt graficzny.

Tekst, obraz, logo i inne treści, które znajdą się na smyczy firmowej, muszą się wyróżniać i być dostosowane do stylu przedsiębiorstwa. Nie można tu przesadzić, ponieważ wtedy zaburzy się reklamową funkcję tych materiałów promocyjnych. Jeśli ludzie nie będą w stanie rozczytać informacji lub połączyć ich z firmą, to cały trud może pójść na marne. Warto więc pamiętać o tym, że w przypadku smyczy najbardziej liczy się pomysł i umiejętne wykorzystanie dostępnej przestrzeni reklamowej.

Jeden rodzaj czcionki

Smycze reklamowe są nośnikiem informacji i nawet jeśli znajduje się na nich niewielka ilość tekstu, to musi być on estetyczny. Mieszanie ze sobą różnych czcionek jest bolączką w świecie marketingu, a taki zabieg bardzo rzadko jest korzystny dla promocji. Osoba, która patrzy na smycz dla firmy, ma bardzo mało czasu na zapoznanie się z danymi, jakie są umieszczone na materiale, a jeśli jeszcze będzie musiała się zastanawiać, dlaczego jedno słowo różni się od drugiego, to na to poświęci całą swoją uwagę.

Projektując smycz firmową, trzeba zdecydować się na jeden rodzaj czcionki i dopiero w jego obrębie można zmieniać wielkość liter. Ogólnodostępne fonty, które są czytelne, a jednocześnie nie zajmują dużo przestrzeni, to m.in.:

  • Helvetica,
  • Arial,
  • Futura,
  • Myriad,
  • Times New Roman,
  • Franklin Gothic.

Kontras i czytelność

Stosowanie kontrastu sprawia, że projekt smyczy jest łatwy w odbiorze, a także przyjemny w czytaniu i oglądaniu. Ma to ogromne znaczenie w przypadku tak niewielkiej powierzchni, jaką dają tasiemki. Trzeba tu jednak pamiętać o tym, że zestawienie ze sobą dwóch ewidentnie niepasujących kolorów nie zawsze jest dobrym pomysłem. Warto eksperymentować, by dobrać takie barwy, które nie tylko będą wpisane w działalność przedsiębiorstwa, ale również zwiększą czytelność reklamy.

Odpowiedni dobór kolorów

Jeśli w firmie stosuje się własny zestaw kolorystyczny, to używanie innych barw na materiałach promocyjnych może wprowadzać odbiorców w błąd. Dopasowanie odcieni do np. logo, papieru firmowego lub wyglądu strony internetowej to świetny sposób na to, by osiągnąć spójność pomagającą w identyfikacji przedsiębiorstwa. Niestandardowe smycze będą wtedy prezentować się pięknie i pomogą w budowaniu świadomości marki.